Wouter is jarig

7 augustus 2011

Gisteren avond bleven we in de prachtige zomernacht met een glaasje wijn in de kuip zitten en wachtten tot het middernacht was geworden en de datum op 7 augustus was gesprongen. Op dat moment was Wouter 36 jaar oud geworden. Cadeautjes geven, Frouk heeft gezongen. Ik mag niet zingen want dan worden de schepen naast ons boos, maar wel feliciteren natuurlijk. Vanochtend ging dat nog even door met ballonnen en slingers aan de Pas de Deux, nog meer cadeautjes van Marja uit Nederland en een door Wouter zelf in het kombuis klaar gemaakte Tompouce verjaardagstaart!

Gisteren kwamen we aan het einde van de dag voor anker in de baai van Campomoro na een etappe van 48 mijl vanaf Girolata waar we na onze dagelijkse zwemoefening en het ophalen van een verse baguette om 9 uur waren vertrokken. Aanvankelijk een saaie tocht op de motor met heel weinig wind, maar later kwam er een windje opzetten uit het Westen en kon zowaar de Gennaker er bij gezet worden en werd het toch een mooi stuk zeilen met  6-9 knopen wind, maar wel een bootsnelheid in de buurt van de 6 knopen.

Campomoro is een zeer beschutte baai, populair als ankerplaats, want toen wij aankwamen lager er al ca. 100 andere boten. Alleen aan de randen van de vrijwel cirkelvormige baai is het niet zo heel erg diep en kun je goed ankeren, maar daar werd het wel een beetje dringen, na drie pogingen lagen we goed. Wouter dook nog naar het anker om te controleren of het wel goed vast zat. Daarna, dinghy opgepompt, motorretje er aan (dat het wonderwel goed doet) en naar het strand. Weer een prachtige omgeving met een mooi strand. Niet zo heel veel toerisme, want het dorpje is maar klein. Het was ongeveer een km lopen van het dinghy dock naar het dorp.  Aan het dock vonden we nota bene ook nog een winkeltje, waar we een vers stukje vlees en wat verse groenten en fruit konden krijgen. Een welkome aanvulling voor ons avondmaal die dag. We zochten een terrasje op bij het kroegje waar de locals hun spelletje kaart zaten te spelen en hadden het naar onze zin.

Vandaag varen we naar Bonifacio, waar we Wouter's verjaardag verder zullen vieren. We willen er op tijd zijn om niet het risico te lopen dat we te laat zijn voor een ligplaats voor vannacht. Hopelijk zijn we ook weer eens in een haven waar we toegang tot het internet hebben en we weer foto's van op de website kunnen zetten van onze belevenissen sinds Calvi. Met de beeldverslaggeving liggen we een beetje achter, maar misschien kunnen we na vandaag dat een beetje inhalen. Blijf vooral kijken.